Don't forget to be awesome

Feminism

2015-02-22 // 23:07:59 // Allmänt
Jag tycker feminsim är bra för vår värld och att folk som är imot det inte egentligen har nån blekaste anning vad det står för. Nu förtiden har folk öppnat sina ögon och insett att jämnställdighet är nåt vi måste ha. Feminism innebär att det är jämnlikhet vare sig man e kvinna eller man. Att män inte får den fördelen att ha högre lön fast det är samma jobb och de jobbar lika mycket. Folk som inte har fattat detta tror feminism innebär att vi ska vända allt. Att kvinnor helt plötsligt ska få mer rättigheter än män. liksom extrem feminismer. Tror man sånt är man helt och hållet ute och cyklar. Vissa tyder på att feminism är fel eftersom det står skrivet i en jätte gammal bok att mannen ska ha mer rättigheter än kvinnan. Att kvinnan ska lyda mannen som en hund lyder sin matte.Att kvinnor inte kan vara chefer på jobben. Kvinnan får absolut inte ifrågasätta mannen. Kvinnor, små barn förs iväg,kidnappas,våldtas. Jag är trött på att se unga flickor bli bortgifta, jag är trött på att kvinnor alltid ska vara ett offer. Det är därför jag jag stödjer feminismen. Även jag i en sån ung ålder inser detta. Att detta händer utanför fina lugna Sverige. Det ska vara en jämnställdighet mellan kvinnor och män över hela världen. Nån kommenterade om Emma Watsons tal om feminsimen. Det talet vart jätte bra. Jag har med det i inlägget för er som vill lyssna på det // Divine
  

Kommentarer
Melinda

Ja! starkt skrivet håller med. Folk inser inte saker de bara överdriv allt. Feminist? Oh jaa

2015-02-22 | 23:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback