Don't forget to be awesome

Grupptryck/Mobbning

2014-12-09 // 16:31:28 //
Hej allihopa, Fidan här!
Jag tänkte prata om grupptryck som ni ser i rubriken. Jag har aldrig varit med om grupptryck så kan inte säga exakt hur det känns men jag tänker prata om det. 
Eftersom majoriteten har varit eller är med i en grupptryck. Jag tycker att grupptryck, mobbning och allt sånt är en stor fet FEL. 
Grupptryck betyder att man gör en sak bara för att några andra hotar eller något annat. Man behöver inte göra som alla andra vill att du ska göra, du kan gå med din egen väg, gör som du vill för det är det som är det viktigaste. Att några människor kommer och säger att du ska göra så eller hotar dig är bara fel. Jag tänkte skriva upp några tipp för er som kanske blir grupptryckt.

1. Direkt när du kommer hem prata med någon, din mamma, pappa, bästa vän, syster, bror vem som helst du litar på och så vet vad den pratar om. 

2. Ring polisen och polisanmäl. Grupptryck är nån sorts av mobbning och i nästan alla länder är gruptryck fel och olagligt. 

3. Säg upp för dig själv och va stark. Jag vet att det är svårt att göra det men var star och lyssna inte på vad dom säger de säger så antingen för att du har något som de inte har, att de är avundsjuka eller så är det något fel på de. 

Hoppas det jag säger uppskattas och hjälper folk. 
Tack och hej 
//Fidan♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback