Don't forget to be awesome

Utanförskap

2014-12-08 // 22:59:14 // Allmänt
Hej hej 👋
Tänkte skriva lite om utanförskap osv. Igentligen är det nån form utav mobbning för liksom repeteras det här varje dag och vännerna är medvetna om det så är det nån form av mobbning.
Själv har jag inte vart med i utanförskap förut men har haft massor med vänner som blivit utanför och mobbade. Om du nu är i en tjejgrupp så är det väldigt lätt att bli utanför. De andra kanske är bättre vänner med varandra. Du känner att du inte passar in och så. Men har några tips som kanske kan hjälpa. 

1.försök ha fler än bara just den tjejgruppen och just den kompisen.
2.Va inte alltid den tråkiga som sitter i ett hörn, va aktiv kom med idéer va glad 
3. Va bara dig själv,gillar inte de dig som du är ska du skita i dom. Man ska inte försöka ändra sina vänner.
4. Våga stå upp och säga att du känner dig utanför

Hoppas det hjälper, vissa av de här sakerna händer automatisk hos mig för jag är en väldigt sprallig,konstig tjej redan från början. Men sen känner såhär ifall jag såg nån är utanför och jag märker det så brukar jag bry mig lite extra om den. Försöka få personen på bättre humör, krama personen helt random osv. Sånt hjälper ju också. Men sedan har personen ett val att antingen acceptera det här och förstå att jag försöker. Eller forsätta gå runt och vara sur, för de blir oftast sura. Det här är från mitt perspektiv. Då jag inte vet hur att vara utanför kan jag ha helt fel. Men det var bara lite av vad jag tyckte & tänkte om det 💞

Veckans låtar : She came to give to you ~  Usher & Nicki Minaj, Home to mama ~ Justin Bieber & Cody, Number 1~ gyptain ft Stylo 👐


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback